دبیرکل سازمان ملل درباره نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت: نقض خیلی صریح و آشکار حقوق بین‌المللی بشردوستانه و فقدان کامل حفاظت موثر از غیرنظامیان در حال‌ رخ‌ دادن است.

آنتونیو گوترش

به گزارش همشهری آنلاین، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در گفت‌وگوی اختصاصی با رویترز با بیان اینکه آنچه در غزه رخ می‌دهد به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست، با تشریح شرایط غیرانسانی در غزه گفت: من تا حالا با او (نتانیاهو) صحبت نکرده‌ام، زیرا تلفن‌های من را جواب نمی‌دهد.

وی افزود: اما من هیچ دلیلی ندارم که با او صحبت نکنم. بنابراین، اگر به نیویورک بیاید و بخواهد من را ببیند، بسیار خوشحال خواهم بود که او را ببینم.

آنچه در غزه رخ می‌دهد اصلا پذیرفتنی نیست

گوترش درباره نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت: نقض خیلی صریح و آشکار حقوق بین‌المللی بشردوستانه و فقدان کامل حفاظت موثر از غیرنظامیان در حال‌ رخ‌ دادن است. آنچه در غزه رخ می‌دهد، اصلا پذیرفتنی نیست.

دبیرکل سازمان ملل اخیرا در گفتگو با آسوشیتدپرس هم تاکید کرد از زمانی که به عنوان دبیرکل این سازمان انتخاب شده تاکنون هیچ‌گاه این سطح از مرگ و ویرانی را که در غزه شاهد است، ندیده است.

بعید است اسرائیل به سازمان ملل اجازه نقش‌آفرینی در آینده غزه را بدهد

آنتونیو گوترش تاکید کرد که سازمان ملل آماده حمایت از هرگونه آتش‌بس در غزه است.

وی افزود: سازمان ملل از سال ۱۹۴۸ یک مأموریت نظارتی نظامی در خاورمیانه داشته و این یکی از مسائلی است که ما قبلا پیشنهاد داده‌ایم.

گوترش گفت این باور که سازمان ملل می‌تواند ـ چه از طریق مدیریت اراضی یا استقرار نیروهای حافظ صلح ـ در آینده غزه نقشی داشته باشد، غیرواقع بینانه است، زیرا بعید است که اسرائیل به سازمان ملل اجازه نقش‌آفرینی بدهد.

کد خبر 880808
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha